szerda, június 28, 2006

Csepereg az esö, fejemen ...

Asszem még nem említettem, hogy ahol tudtunk, kempingben szálltunk meg (Krisztiánék kölcsönadták 2 személyes kis sátrukat). Az elsö ejszaka arra ébredtem, hogy meglehetösen nagy erövel azon dolgoznak az égiek ne száraz lábbal hagyjuk el a sátrat. Nagy volt a megkönnyebbülés mikor ugyan borús, de esömentes reggel köszöntött ránk. Ez egészen a mosdóig tartott, ugyanis mire odaértem már újra zuhogott.

A kempingek egyébként itt elég jól fel vannak szerelve mindenféle jóval. A szegény utazót általában tábori konyha, hütöszekrény, medence, mosoda (ezért fizetni kell) és más extrák várjak. Nem is csoda, hogy itt az emberek nagy része kempingben lakik. Van aki sokszobás lakóautóban, van aki kicsi vagy nagy sátorban, de olyan is van aki az autóban alszik.

Elsö reggelinket egy kedves Ausztrál pár társaságában töltöttük. Sok mindenröl beszélgettünk, ami nem a téma miatt volt érdekes, hanem hogy egyáltalán megértettük öket. Eléggé be voltunk gazolva, hogy nem fogjuk majd az Ausztrál akcentust érteni. Általában az a tapasztalatunk, hogy a városban élök vagy a turistákból élök (itt szinte mindenki az) elég érthetöen beszélenek. Aztán amikor az esö miatt panaszkodtam, megkérdezték mire számítottam mikor az esöerdöbe jöttem. És igazuk van. Ha nem esne mindig az esö tutti nem kapta volna az esöerdö nevet.

Még több kép.

Az esö miatt nem sok állatot láttunk út közben ezért gyorsan elmentünk egy állatkertbe Port Douglas mellett, a Rainforest Habitat-ba. Itt aztán minden a környéken elöforduló állatott jól lefényképeztünk, megetettünk és megsímogattunk.

Port Douglas maga egyébként egy aranyos kisváros. Legérdekesebb látnivaló talán a templom, aminek az oltár kép helyén egy tengerre nézö ablaka van.

Az elsö igazi esöerdöt Mossmann melletti Mossmann Gorge-nál láttuk. Szerintem a képek magukért beszélnek.

Még több kép.

Aznap este Wonga Beachen aludtunk. A kezemben tartott uveg ne tévesszen meg senkit. Kicsi feleségem gyömbér sör helyett, véletlenül ugyanattól a gyártótól származó 'gyomorkeserüt' vett. Cserébe viszont olyan kenguru steak-et rittyentett az asztalra, hogy csak na. Egy fiatal pár telepedett mellénk és ök is dicsérték az illatát. Ök kerékpárral járták be a keleti part északi részét. Ugyancsak ök ismertettek meg a Custard Apple-nek - puding alma? - nevezett trópusi gyümölccsel. Csúnya, de isteni finom.