csütörtök, március 08, 2007

Gleccserek

Reggel nagy kavarás után megtaláltuk a Copland Track kezdetét - ennek a végén állítólag melegvízű forrás várja a kitartókat. Kicsit el volt rejtve elsőre elhajtottunk mellette.

Aztán jött a móka. A túra egy ideiglenes folyón való átkeléssel indult. Zsuzsu átkelőhely építésbe fogott. Keményen dolgozott és lassan haladt. Én ledobtam a cipőimet és 10 perc alatt átsétáltam. Aztán vártam félórát, hogy Zsuzsu átkelői kiépüljenek.

Mire elindultunk, tudtuk, hogy nincs esélyünk eljutni a melegvízű forrásokig meg vissza (kb 35km). Ezért inkább csak lófráltunk.

Még több kép.

Voltam már extrém túrákon, olyanon is, ami gyönyörű vízesések mellett vezetett, de ami maga volt a vízesés, most először.

2-3 óra múlva átmentünk a Fox Gleccserhez. Nagyon kiábrándított, hogy a reggel kitisztult ég itt még mindíg borús volt és apró szemű eső szemerkélt az erős szélben. A fényképezés majdnem lehetetlen volt. A hatalmas gleccser közelsége viszont tiszteletet parancsoló.

Még több kép.

Az esőből újra a szárazba mentünk és gyorsan körbesétáltuk a Matheson tavat. Elvileg ennek a tükrében is tisztán látszik a gleccser háttérben a Mt Cook-kal, de a borús idő és az enyhe szél, ami felfodrozta a vizet, ennek nem igazán kedvezett.

Még több kép.

Naplemente előtt még gyorsan kisétáltunk a Franz Josef gleccserhez is. Ez valamivel kisebb volt a másiknál, viszont itt nem esett az eső, sőt még az ég is kitisztult egy rövid időre. :)

Még több kép.